Pages

Saturday, March 7, 2009

cheese meeeezy melllttttinggggg..

tada..... ini merupakan kerja saya tatkala sudah buhsan duduk di rumah..
memasak.. believe it or not? i am good at cooking.. (perasan!!).. haha..
bukan nk meninggi diri atau merendah diri.. tapi, tahap masakan saya adalah ok2 saja.. kira nk jd bini org tuh dah pas la.. hahaha.. tp, b4 aku cerite bab macaroni, enjoy dlu ape aku dah lalui spjg arini..

siang td.. aku bgn awal.. hahaha.. kema mmg suprise gile aku bangun awal.. sbb awal2 pgi dah msg ngan die.. then, aku ajak die kuar.. ayat2 mengajak kema nk keluar..

msg::
azea : kema, ko keje ke arini?
kema : aku x keje..
azea : jom la menghabiskan duit di JJ..
kema : wokey.. kol bape?
azea : kol 1..
kema : wokey
azea : nant aku amik ko..


begitu senang sekali mengajak kema keluar menghabiskn duit.. hahaha.. lepas nih kite berjimat ek kema..

setiba nya di JJ bukit tggi klang, aku n kema tros memulakan operasi.. hasil nya..

azea : 2 pasang baju
kema : sepasang baju


misi kitorg x abis kt JJ je.. kitorg bertukar arah ke giant kt bkt tggi tuh gak.. smpi2 je kt giant tuh, tetibe ade booth pemeriksaan percuma.. aku n kema ape lagi.. mendaftar kn la diri.. pastuh, mula la nurse2 kt situ ukur berat, ukur tggi, ukur blood pressure, ukur bmi n ade physiotherapist (psl kaki).. mule2, dari kaunter ukur berat smpi la ukur bmi, aku sume normal.. bile dah kt booth physiotherapist tuh die kake, bentuk tapak kaki aku nih x sesuai.. melengkung ke atas.. die kate, dlm jangke mase lame akan dtg, aku akan dpt byk penyakit cam, tulang bengkok sume tuh la... aku n kema layan kn aje.. x berape nk phm sgt ape yg nurse tuh terangkna.. hahaha.. abis medical check up tuh, kitorg g la membeli barang...

yg best nye dalam giant siang td, abis sume makanan free testing kitorg tibai.. kenyang gak la.. dpt mkn sandwich telur, cheese, oligo coco, mushroom soup n ape tah lagi aku x igt dah.. aku mule kn misi membeli bahan2 utk membuat macaroni bakar...

bahan-bahannya :
macaroni
hotdog
button mushroom
sayur campur (ala.. sayur yg dadu tu ade carrot, jagung n kacang peas) - yg ni aku lupe nk beli..
sos prego (cepat dan mudah.. nk buat sendiri boleh aje.. pki tomato puree)
bawang putih
bawang merah
cheese

cara memasak :
1. mule2 rebus macaroni tuh sampai kembang.. bila dah kembang, toskan air nye..
2. cuci n potong mushroom ngan hotdog..
3.panaskan kuali, goreng bawang putih n bawang merah yg ditumbuk..
4. bile bawang dah agak2 layu, masukkan hotdog ngan mushroom..
5. biarkn kejap.. pastu, masukkan sos prego n sayur campur sekali..
6. jgn lupekan garam.. tabur secukup rasa..
7. agak2 kering sgt kuah nye, tuang kn sikit air.. sikit je.. jgn bg kuah tu pekat sgt..
8. bila kuah nye dah mendidih, masukkan macaroni yg dah rebus tuh..
9. gaul sampai anda rasa sudah masak..
10. masukkan macaroni yg dah digoreng tu dalam loyang dan rata kn..
11. letak cheese anda di atas macaroni grg anda td..
12. lepas tu, bakar dlm oven kira2 15 min..

hasil nya :

tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..................

..MAKARONI BAKAR..

3 comments:

suezen said...

huish.....nmpk mcm lazat..haihhh

mustno said...

ari2 makan yang test..bole jimat uwang nih..

“(¯'ღ♥ Nur Suria ♥ღ'¯)” said...

waaaaa..sopingggggggg..jeleznyeee....!!