Pages

Sunday, February 6, 2011

Chocolate Lover

Ape korang akan buat kalau banyak duit? Beli kereta mewah and paling laju kat dunia? beli rumah yang berharga berjuta-juta kat hollywood and berjiran ngan celebrity kat sane? Travel to moon? Goes around the world? Hari-hari berendam dalam bathtub dengan duit? Ok itu bende biasa kita akan dengar kalau tanye kat orang ape diorang akan buat kalau banyak duit. Tapi agak-agak korang nak tak beli coklat yang berharga $854 per pound atau bersamaan dengan RM2543 untuk setengah kilogram sahaja??? Ya.. Noka Chocolate memang gila sebab jual coklat dengan harga yang mahal gila nak mampos! Kalau aku mampu beli pun, belum tentu aku sanggup nak makan coklat tu. Nah ni gambar nye.


Biase je kan? Macam Ferrero Rocher aje. Untuk menghasilkan Vintage Collection Chocolate ni, Noka menggunakan pelbagai campuran coklat terbaik dari seluruh dunia seperti dari Ecuador, Venezuela, Cote d'Ivoire dan Trinidad. Dalam list negara tu aku memang pernah dengar koko dari Ecuardor dan Trinidad adalah yang antara yang terbaik di dunia. 

Bayangkan RM2543 korang telan lepas tu untuk few hours akan dihadamkan dan jadi *&^%. Tapi kalau dah kaya sangat sampai tak tau nak buat ape dengan duit tu ape salah nye kan.. Tapi baiklah korang menderma dengan duit tu. Orang kat Somalia punye la kebuluran nak dapat makan, korang sedap-sedap je nak abiskan duit beribu-ribu untuk beberapa ketul coklat aje.

(Current forex $1=RM2.978 as per date today)
taken from : toptenz.net

1 comment:

TashadeNatasha said...

mkn ferrero rocher jela. tak sanggup aku.